Agent d’Ocupació i Desenvolupament Local (AODL)

El SOC aposta per un territori poc poblat de muntanya dins un espai natural protegit que ha sabut superar l’àmbit municipal i treballar conjuntament pel desenvolupament sostenible del seu territori

La Comunitat de Municipis Cardosencs, recentment creada i que agrupa els municipis d’Esterri de Cardós, Lladorre i Vall Cardós,  compta, des del passat 31 de desembre, amb un Agent d’Ocupació i Desenvolupament Local (AODL) subvencionat pel Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC). L’aposta del SOC per subvencionar un tècnic a un territori poc poblat de muntanya com les valls de Cardós posa en valor la feina feta pels tres municipis pel desenvolupament de les Valls en els darrers anys. Conjuntament amb el Parc Natural de l’Alt Pirineu, els municipis han treballat en la redacció d’un Pla de Desenvolupament Local Sostenible (PDLS) conjunt per abordar les principals necessitats de les Valls i esdevenir un territori d’acollida atractiu per a nous veïns i veïnes.

La tasca de l’AODL serà desenvolupar les accions previstes en el PDLS de les Valls de Cardós que aborden aspectes molt diversos com els serveis públics, l’habitatge, el suport a les empreses, el turisme o la governança de les Valls en el marc d’un desenvolupament sostenible i respectuós amb l’entorn. El fet de comptar amb un tècnic per desenvolupar el Pla permetrà executar la programació i les accions previstes i que tinguin un impacte real desenvolupament socioeconòmic local. La voluntat d’aquest municipis, a més, és que la seva experiència sigui transferible a altres territoris rurals de muntanya amb característiques similars.